Rokita „„„Polska szkoła
wchodzi w okres degradacji, a uniwersytety nie pełnią misji
cywilizacyjnej, gdyż tak bardzo zapadły się już w drugorzędność.
„....(więcej
)
Gursztyn
"Tęsknota
za pozytywnym przewrotem umysłowym w Polsce - jak to niektórzy
ujmują -staje się ponadpartyjna"....."poczucie
dramatyzmu sytuacji."..." O
tym, że Polski dotknęła zapaść edukacji, której efektem będą
poważne konsekwencje cywilizacyjne, mówi coraz więcej osób.
„...(więcej
)
Ziemkiewicz
„„chcąc nie chcąc umocnimy w Polsce podział na dwa obiegi
edukacyjne. Podział, który od maleńkości
naznacza tych lepszych, i tych trwale zepchniętych do motłochu.
„.....””Oczywiście, fakt, że władza
działała pod naciskiem lewackich idiotów, którzy w III RP
skolonizowali wiodące media tak samo jak na Zachodzie, nie zdejmuje
odpowiedzialności z Tuska. „.....(więcej
)
Warto
pamiętać ,że system szkolnictwa w Polsce jest systemem pruskie. To
pRusy na początku XIX wieku zdecydowały o przymusowym państwowym
szkolnictwie jako narzędziu prania mózgów . W pierwszej fazie
zlikwidowały nawet prywatne szkolnictwo Wycofały się z tego , bo
trudno aby również elity były tresowane na posłusznych ,
bezmyślnych roboli , żołnierzy.
Również
w Polsce jak zauważył Ziemkiewicz dzieci elit chodzą do
normalnych , prywatnych szkół, a dzieci Polaków do pralni mózgów
.
Pod
spodem spodem przetłumaczyłem fragment artykułu z The Economist
dotyczącego tworzenia przez najlepsze światowe uniwersytety typu
Harvard platform dla internetowego nauczania dziesiątków milionów
osób . Praktycznie bezpłatnie. A Bugaj bez żadnej specjalnego
zażenowania przyznaje się do zaniżania poziomu, aby zapobiec
ucieczce jego studentów do innych uczelni . ( link
do video Bugaja )
System
socjalistycznego szkolnictwa którego głównym zadaniem jest pranie
mózgu ma szansę odejść w niebyt Za uniwersytetami pójdą
szkoły średnie i być może podstawowe . Dzięki temu być może
już niedługo skończy się przemoc ideologiczna II Komuny w
stosunku do polskich dzieci .II Komuna poprzez patologiczną
strukturę szkolnictwa stymuluje na masową skalę proces
demoralizacji polskich dzieci , deprawuje je zmuszając do
przebywania w kryminogennym środowisku . II Komuna jak widzimy
poprzez socjalistyczne , państwowe szkolnictwo nie tylko degraduje
intelektualnie dzieci Polaków , ale również deprawuje moralnie .
Co więcej socjalistyczna szkoła II Komuny łamie im kręgosłupy
społeczne wystawiając polskie dzieci na oddziaływanie szkoły ,
zorganizowanego skryminalizowanego środowiska opanowanego przez
ideologie politycznej poprawności .
„Pod
bokiem nauczycieli rozgrywają się dziecięce dramaty, które trwają
miesiącami. „....”Przybywa też kradzieży, udziału w
bójce i przestępstw narkotykowych. Alarmujące są także
statystyki MSW dotyczące szkolnej przestępczości.
Wynika z nich, że w zeszłym roku
blisko 35 proc. rozbojów, wymuszeń, kradzieży rozbójniczych
popełniono na ulicy, a niemal 29 proc. - czyli 7,5 tys. - w
podstawówce lub gimnazjum. Podobnie sprawa wygląda z
bójkami, także tymi, które kończą się uszczerbkiem na
zdrowiu, za czym kryją się uszkodzenia ciała czy połamane
kończyny.”......”O tym, że szkolną przestępczość
można ograniczyć, świadczą dane z 2007 r., kiedy spadła ona o
kilkanaście procent. Ówczesny minister edukacji Roman Giertych
przekonuje, że był to efekt przyjętego w 2006 r. rządowego
programu „Zero tolerancji dla przemocy w szkole".Jego
następczyni Katarzyna Hall z programu się wycofała, co natychmiast
zostało odnotowane przez policyjne statystyki.”...(więcej)
Przetłumaczyłem
fragment bardzo interesującego tekstu o nowych perspektywach w
nauczaniu uniwersyteckim, które zrewolucjonizują zakres i dostęp
do wiedzy akademickiej .
The Economist „Wolna edukacja”
nauka przez internet przekształca uniwersytety , kreując nowe
możliwości dla najlepszych światowych uczelni i i ogromne
zagrożenie dla reszty „ ...” nauczanie na poziomie światowym
poziomie , surowe kryteria przyjęcia na uczelnię i budzące podziw
kwalifikacje pozwoliły najlepszym na świeci uniwersytetom
ustanowić gigantyczne czesne w wysokości ponad 50 tysięcy dolarów
na Harvardzie. „.....” Obecnie prawna zgoda na nauczanie
internetowe przekształca edukację uniwersytecką , dając
najlepszym uniwersytetom szansę do rozszerzenia zasięgu ,
otwierając nowe możliwości dla przedsiębiorczych i tworząc
śmiertelne zagrożenie dla działąjących wolno i przeciętnych .
Korzenie sięgają dziesięciolecia wstecz . W 1971 roku brytyjski
Otwarty Uniwersytet zaczął uczyć poprzez radio i telewizję .
Nastawiony na zysk Uniwersytet w Phenix naucza od 1989 roku .
Uniwersytet MIT i inne wysyłają lekcje przez internet od dekady.
Ale zmiany w 2012 roku są elektryzujące. Dwa nowe przedsięwzięcia
, oba związane z Uniwersytetem Stanford rekrutują studentów w
ogromnej liczbie dla masowych otwartych internetowych kursach. W
styczniu Sebastian Thrun , profesor nauk informatycznych z tego
uniwersytetu poinformował o utworzeniu Udacity , która rozpocznie
oferowanie nauczani w następnym miesiącu . Zrezygnował z profesury
w Stanford . W październiku Udacity zgromadziła 15 milionów
dolarów od inwestorów. Udacity posiada już 475 tysięcy
użytkowników. W kwietniu dwóch eks kolegów Thurna, Andrew Ng ,
i Daphne Koller , utworzyli konkurencyjną Coursera , która
zgromadziła 16 mionów dolarów kapitału ( venture capital ) . Na
początek oferuje kursy czterech uniwersytetów . Do sierpnia
zgromadziła milion studentów , a w chwili obecnej posiada już 2
miliony studentów . „.....”Harvard i MIT ogłosiły ,że każde
z nich wyłoży 30 milionów dolarów , aby utworzyć edX , nie
nastawione na zysk wspólne przedsięwzięcie , które będzie
oferować kursy z Ivy League Uniwersytetów ( najbardziej
prestiżowe uniwersytety amerykańskie). Inne uniwersytety będą
zmuszone dołączyć . „...'8 spośród 33 uniwersytetów
partnerskich Coursera jest spoza USA , wlicząjąc uniwersytety z
Edynburga, Toronto i Melbourne . 14 grudnia konsorcjum brytyjskie z
wiodącym Open University a włączając St Andrews i warwic z
Bristolu utworzyły Futurelearn, nową platformę dla bezpłatnych
kursów , która szybko zacznie konkurować z amerykańskimi .
Istnieje polityczna i ekonomiczna presja , aby poprawić wydajność
wyższego nauczania .Koszt na studenta w USA wzrósł prawie pięć
razy ponad stopę inflacji od od 1983 roku . Prawdziwa innowacja
tkwi w integracji wykładów z interaktywnymi kursami , takimi jak
automatyczne testy , guizy a nawet gry .Wykłady w realu nie mają
pauzy , możliwości cofnięcia , czy puszczenia naprzód .
Koszt takich kursów rozkłada się na
ogromna liczbę studentów . Udacity kurs o komputerach ,
prowadzony przez Opetera Norviga , dyrektora działu badan Googlea
przyciągnął 160 tysięcy studentów. W przyszłości jedna klasa
może liczyć nawet półtora miliona studentów.
Clayton Christensen , profesor Harvard
Business School i autor zarazem książki „ Innowacyjny
Uniwersytet „ przewiduje masowe bankructwa uniwersytetów w ciągu
następnej dekady . „...(źródło
)
Pod spodem video Korwina Mikke „
Dziecko niewolnika należy do Pana . Tak ma być w Unii Europejskiej
„
Marek Mojsiewicz
Osoby podzielające moje poglądy , lub po prostu chcące otrzymywać informację o nowych tekstach proszę o kliknięcie „lubię to „ na mojej stronie facebooka Marek Mojsiewicz
Osoby podzielające moje poglądy , lub po prostu chcące otrzymywać informację o nowych tekstach proszę o kliknięcie „lubię to „ na mojej stronie facebooka Marek Mojsiewicz
Ziemkiewicz „Prawie wszystkie
nadwiślańskie think-tanki utrzymują się z niemieckich grantów.
Elity akademickie, czy raczej ta ich część, która zasługuje
na nagrodę za dobre zachowanie, żyją z zaproszeń na niemieckie
uniwersytety, pisarze z tłumaczeń i stypendiów fundowanych przez
rozmaite niemieckie instytucje państwowe i samorządowe,
podobnie atrakcyjne oferty dotyczą innych liderów opinii.
Powszechność tego zjawiska sprawiła, że Polacy właściwie
go już nie zauważają − nie budzi zdziwienia ani tym bardziej
sprzeciwu, jeśli w funkcji niezależnych ekspertów
objaśniających nam, co powinniśmy robić dla dobra wspólnej
Europy występują pracownicy niezależnych instytucji finansowanych
w całości z budżetu państwa ościennego „...(więcej
)
Levin w eseju
opublikowanym w Foreign Affairs „Levin „ Gwałtowny wzrost rozwój
Azji od czasów II Wojny Światowej zaczynając od Japonii , Korei
Południowej Tajwanu , następnie rozciągający się na Hong
Kong i Singapur a ostatecznie Indie i Chiny na zawsze zmieniły
równowagę sił. Te kraje dostrzegły konieczność istnienia
wyedukowanej siły roboczej dla rozwoju gospodarczego , i zrozumiały
że inwestowanie w badania tworzą ich gospodarki bardziej
innowacyjne i konkurencyjne.”..” Dzisiaj Chiny i Indie mają
nawet bardziej ambitne założenia Oba Kraju dążą do rozbudowy
swojego wysoko edukacyjnego systemu , i od czasu lat 90
tych Chiny zrobiły to dramatycznie . Kraje
te maja ambicje zbudowania ograniczonej liczny uniwersytetów klasy
światowej”. Dziewięć chińskich
Uniwersytetów , które otrzymują największe wsparcie rządowe
ostatnio wzmocniły swoją samoidentyfikacje jako 09 – chińska Ivy
League. W Indiach rząd ostatnio oświadczył
,że swoje intencje zbudowania 14 uniwersytetów o poziomie światowym
„…”te inicjatywy sugerują, że rządy państw azjatyckich
rozumieją ,że modernizacja i unowocześnienie
ich uniwersytetów i wyższych uczelni jest niezbędne dla
podtrzymania ekonomicznego wzrostu w postindustrialnej ,
opartej na wiedzy globalnej gospodarce.
Inwestycje w badania , reformowanie tradycyjnego podejścia do
nauczania i pedagogiki , oraz rozpoczęcie przyciągania
zagranicznych wykładowców „...(więcej
)
Rafał Mierzejewski „Bon
oświatowy. Tak nazywa się pomysł, który
może rozwiązać wiele problemów polskiej oświaty. „....”dea
bonu – niekoniecznie musi on konkretyzować się w formie
papierowego dokumentu – polega na tym,
że pieniądze z państwowej kasy przeznaczone na edukację
idą za każdym uczniem do tej szkoły, którą on sobie
wybierze. Niezależnie od tego, czy jest to szkoła
publiczna – powołana przez państwo, czy
społeczna – założona przez rodziców, czy też
prywatna – utworzona przez przedsiębiorcę, który
chce na nauczaniu zarobić. Bon
każdego ucznia jest wart tyle samo i może on – np.
w przypadku tańszej szkoły państwowej – pokrywać
całość kosztów edukacji, lub w droższej szkole prywatnej
– tylko część (resztę pieniędzy dopłacają wtedy
rodzice).Głównym celem bonu jest
wprowadzenie konkurencji do systemu
edukacyjnego, zapewnienie – jak tłumaczył pomysłodawca tego
systemu noblista Milton Friedman – rywalizacji między
szkołami prywatnymi a publicznymi.
Friedman w 2005 r., rok przed śmiercią, wyznał, że
gdyby bony edukacyjne się upowszechniły, byłby to jego wielki
sukces w dziedzinie polityki społecznej „...(więcej
)
Marek MojsiewiczOsoby
podzielające moje poglądy , lub po prostu chcące otrzymywać
informację o nowych tekstach proszę o kliknięcie „lubię to „
na mojej stronie facebooka Marek
Mojsiewicz
video Korwina Mikke „
Dziecko niewolnika należy do Pana . Tak ma być w Unii Europejskiej
„
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz