Zbigniew
Herbert „ Michnik jest manipulatorem . To jest człowiek złej woli
,kłamca . Oszust intelektualny. Ideologia
tych panów to jest to ,żeby w Polsce zapanował socjalizm z ludzką
twarzą„ ...(więcej
)
Adam Michnik „ Czy zagraża nam
faszyzm ?„...”W ostatnich dziesięcioleciach widzimy fenomen
nowy - to osobliwa synteza nacjonalizmu, ksenofobii z populizmem
antyrynkowym operującym egalitarnym i antykapitalistycznym frazesem.
Ta idea gromadzi tłumy w wielu krajach. Miłośnicy dawnych
"brunatnych" znajdują sprzymierzeńca wśród duchowych
spadkobierców "czerwonych". Widać to choćby w
Rosji.”.....”Także w Polsce. Te żywioły, sprzeczne z
pozoru, łączy pogarda dla instytucji i obyczaju demokracji
liberalnej oraz miłość do ruchów wodzowskich i państwa
autorytarnego.”....”Czyż "IV RP" zbudowana na
sojuszu trzech formacji: postsolidarnościowej, postkomunistycznej i
postfaszystowskiej nie była zapowiedzią czegoś, co
nadchodzi?”....”I ta retoryka, gdzie religia jest
polityzowana, wrzask zastępuje dialog, a emocje rozum.”....”Czy
słowa nienawiści wobec demokratycznych władz dobiegające od
polityków i publicystów prawicy, z Radia Maryja, z ust lidera
"Solidarności" Dudy nie zwiastują Polski autorytarnej i
nietolerancyjnej?”....”Dla tych ludzi nie istnieje kompromis.
Spór o in vitro zmienia się w totalną wojnę ideologiczną i
religijną. Spór o TV Trwam to wojna z wrogiem, który "chce
eksterminować biologicznie naród polski"......”Ryszard
Krynicki pisał przed 40 laty, że "faszyści zmieniają
koszule". Nie dajmy się na to nabrać. Tylko uparty sprzeciw
uchroni nas przed recydywą ludzi, którzy - zżymając się na
określenie "faszyści" - obficie czerpią z faszystowskich
stereotypów i technik manipulacyjnych.”....(źródło
)
Filip Memches „Świat według
gadzinówki „Niemcy już w czasie wojny doskonale
zdawali sobie sprawę z opiniotwórczej roli mediów. Stąd u
nich taka dbałość o różnorodność prasy„...”
Przeciwbólowe środki perswazji. Co z tego wszystkiego wynika?
Niemcy świetnie zdawali sobie sprawę z opiniotwórczej roli mediów.
Bo media to bądź co bądź czwarta, nie byle jaka, władza. Kiedy
przeglądamy się w nich jak w lustrze, one nad nami panują. Mogą
nasze poczucie wartości czy godności zarówno zawyżać, jak i
zaniżać. Mogą nasze potrzeby czy nasze kompleksy rozgrywać.
Mogą to robić dziś, jak mogły ponad pół wieku
temu.”.....”Tymczasem nie możemy zapominać, że skuteczny
podbój to nie tylko brutalna przemoc, lecz i miękkie, wręcz
przeciwbólowe, środki perswazji. Od zniewolenia fizycznego
groźniejsze pozostaje zniewolenie duchowe. „..Okupacja
hitlerowska utrwaliła się w polskiej pamięci zbiorowej jako jeden
wielki koszmar. To oczywiście truizm. Chociaż nie dla kogoś,
kto czerpałby wiedzę na ten temat z ówczesnych źródeł. W
tym przypadku chodzi o tak zwane gadzinówki, czyli polskojęzyczne
tytuły wydawane w Generalnej Guberni z upoważnienia jej władz
„....(więcej
)
-----
Mój komentarz
Mój komentarz
Michnik
jest fanatycznym hunwejbinem hitleryzmu . Fundamentalna rzecz dla
każdego systemu społecznego , czyli filozofia prawa Unii
Europejskiej i III RP jest …..hitlerowska
„Benedykt
XVI jednak w swoim orędziu wygłoszonym w niemieckim parlamencie 22
września 2011 roku skrytykował
wprost pozytywizm prawny Kelsena, wskazując, że z tej właśnie
koncepcji wyrósł narodowy socjalizm„...”W
Unii Europejskiej,
podobnie jak w innych wielkich instytucjach międzynarodowych,
nadrzędnym
źródłem prawa jest norma produkowana przez prawodawcę.”
System
gospodarczy Unii Europejskiej i III RP jest ...hitlerowski
„George
Reisman „Dlaczego
nazizm był socjalizmem , oraz dlaczego socjalizm był
totalitaryzmem„
….”Celem
tego wystąpienia są dwie rzeczy. Po pierwsze, chcę
pokazać,dlaczego
nazistowskie Niemcy były państwem socjalistycznym, a nie
kapitalistycznym.Po
drugie, chcę pokazać,dlaczego
socjalizm—
rozumiany
jako system gospodarczy opierający się na państwowej własności
środków produkcji —pociąga
za sobą dyktaturę totalitarną.
„....|”Opisanie
nazistowskich Niemiec „....”Mises wykazał, że prywatna własność
środków produkcji istniała jedynie z nazwy pod rządami nazistów.
Rzeczywistym właścicielem środków produkcji był niemiecki rząd.
Dlatego też to rząd, a nie nominalni właściciele, decydował o
tym, co będzie wytwarzane, w jakiej ilości, w jaki sposób i komu
będzie sprzedawane. Podobnie też ustalane były ceny oraz zarobki,
a także wysokości dywidend, jakie mieli otrzymywać nominalni
właściciele. Jak pokazał Mises, pozycja rzekomych właścicieli
prywatnych była w zasadzie zredukowana do bycia rządowymi
zarządcami.„.”
Propaganda
Unii Europejskiej i III RP jest bardzo zbliżona do ...hitlerowskiej
Filip
Memches „Świat
według gadzinówki
„Niemcy
już w czasie wojny
doskonale zdawali sobie sprawę z
opiniotwórczej roli mediów.
Stąd u nich taka dbałość
o różnorodność prasy„..
System
edukacji Unii Europejskiej i III RP jest …...hitlerowski
Aleksander
Piński „zakaz
uczenia dzieci w domu jako alternatywy dla publicznej edukacji
wprowadził w 1937 r. Adolf Hitler
„...”Adolf Hitler zaszczepiał niemieckie poczucie wyższości
już uczniom
szkół podstawowych.
W NSDAP
najliczniejszą grupą zawodową byli nauczyciele nauczania
początkowego
„
Eugenika
, czyli kontrola urodzeń , aborcje, eutanazja będąca fundamentem
etycznym Unii Europejskiej i III RP jest ….hitlerowska
„Magdalena
Gawin*:
Popularność eugeniki wynikała ze splotu różnych czynników.
Najważniejszy – według mnie – wynikał z przekonania,że
porządek społeczny musi być ugruntowany na nowych, naukowych
podstawach,
ważną rolę odegrała też sekularyzacja
elit intelektualnych
końca XIX wieku. Za pomocą chirurgicznego skalpela sterylizacji
niepełnosprawnych, opóźnionych w rozwoju, biednych,
nieprzystosowanych społecznie chciano przeciąć wszystkie społeczne
wrzody i zatrzymać łańcuch „złego dziedziczenia”.
W grę wchodziła wysoka stawka: szczęście ludzkości, dobrobyt i
modernizacja społeczna.”
Prześladowania
religijne wszystkich innych religii i wprowadzanie ideologi narodowo
socjalistycznej w czasach Hitlera w Niemczech , a obecnie
politycznej poprawności jako religii państwowej Unii Europejskiej i
III RP jest …..hitlerowskie .
Nawet
źródło powstania Unii Europejskiej jako IV Rzeszy jest
…hitlerowskie
WD
90 „"W
1942 roku odbyła się w Berlinie rzadowo-partyjna konferencja na
temat utworzenia pod egidą
Niemiec Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej.
Referaty
tam wygłoszone zostały następnie wydane w formie broszury pt.
Europaische Wirtschaftsgemeinschaft.Celem realizacji
planów wynikłych z tej konferencji Adolf Hitler powołał ściśle
tajny Komitet Europejski,a
jego sekretarzem mianował 5 IV 1943 r. jednego z dyplomatów
Heinza Trützschler von Falkenstein.Otóż
tej właśnie osobistości ze starej gwardii Ribbentropa
Adenauer powiwerzył w 1949r. podobne stanowisko, dzięki czemu
Komitet Europejski przetrwał wojnę.”...
(więcej
)
Czy
Kaczyński , Obóz patriotyczny to faszyzm , miejsce pogardy dla
człowieka, rasizmu , fanatyzmu religijnego , dehumanizacji obcych ,
innych , miejsce w którym nawołuje się do niewolniczej
eksploatacji jednych ludzi prze innych .
Aby
na to czym jest faszyzm , nazizm , tradycja hitlerowska przytoczę
interesujące pewn interesujące rozważania „ filozoficzne „
„Rabin
Owadia Josef, duchowy
przywódca partii Szas wchodzącej w skład koalicji rządzącej
Izraelem
oznajmił, że "goje
rodzą się po to, by służyć Żydom".
– Po co goje są tak naprawdę potrzebni? Będą
pracować, będą orać, będą zbierać plony.
My zaś będziemy
tylko siedzieć i jeść jak panowie
- zapowiedział rabin podczas przemówienia w synagodze.
Potem porównał osoby,
które nie są Żydami do... zwierząt pociągowych
- pisze "Rzeczpospolita". „....”Zdaniem rabina,
gdyby
goje nie mogli służyć Żydom "nie mieliby po co
istnieć".
Tłumacząc zaś długowieczność ludzi pochodzenia nie-Żydowskiego
rabin Josef użył plastycznej metafory porównując
takich ludzi do... osłów.
– Wyobraźcie sobie, że zdechł
wam osioł.
Stracilibyście w ten sposób pieniądze. To jest taki sam
sługa. Właśnie
dlatego goj otrzymuje długie życie. By dobrze pracować
dla Żyda
- mówił rabin. „.....(więcej
)
video Bogdan Pęk Rozmowy niedokończone (2/3) - Stan Unii
Europejskiej w kontekście szczytu ostatniej szansy „
Marek Mojsiewicz
Osoby podzielające moje poglądy , lub po prostu chcące otrzymywać informację o nowych tekstach proszę o kliknięcie „lubię to „ na mojej stronie facebooka Marek Mojsiewicz
Twitter
Osoby podzielające moje poglądy , lub po prostu chcące otrzymywać informację o nowych tekstach proszę o kliknięcie „lubię to „ na mojej stronie facebooka Marek Mojsiewicz
Profesor Roberto de Mattei w
tekście zatytułowanym „Unia Europejska - banda
rozbójników?„ Takie pojmowanie prawa, którego
najwybitniejszym teoretykiem był w XX wieku austriacki prawnik Hans
Kelsen (1881-1973), legitymizuje porządek legislacyjny
jedynie "wydajnością prawną" danej normy bądź praktyką
jego stosowania „....”Benedykt XVI jednak w swoim
orędziu wygłoszonym w niemieckim parlamencie 22 września 2011 roku
skrytykował wprost pozytywizm prawny Kelsena, wskazując, że
z tej właśnie koncepcji wyrósł narodowy socjalizm„...”W
Unii Europejskiej, podobnie jak w innych wielkich
instytucjach międzynarodowych, nadrzędnym źródłem prawa
jest norma produkowana przez prawodawcę. Na przestrzeni
ostatnich dziesięcioleci, w oparciu o tę zasadę, prawodawcy
ustanawiają subiektywne "nowe prawa", takie jak
legalizacja aborcji czy układów homoseksualnych,
zastępując nimi tradycyjne prawa człowieka zakorzenione w
niezmiennym i obiektywnym prawie naturalnym. „...….(więcej
)
„George Reisman „Dlaczego
nazizm był socjalizmem , oraz dlaczego socjalizm był
totalitaryzmem„ ….”Celem
tego wystąpienia są dwie rzeczy. Po pierwsze, chcę
pokazać,dlaczego nazistowskie Niemcy były
państwem socjalistycznym, a nie kapitalistycznym.Po
drugie, chcę pokazać,dlaczego socjalizm—
rozumiany jako
system gospodarczy opierający się na państwowej własności
środków produkcji —pociąga za sobą
dyktaturę totalitarną.
„....|”Opisanie nazistowskich Niemiec jako
państwa socjalistycznego było jednym z wielkich dokonań
Ludwiga von Misesa. „...”Podstawą tezy, że nazistowskie
Niemcy były państwem kapitalistycznym, był fakt, iż większość
przemysłu pozostawała tam rzekomo w rękach prywatnych. Mises
wykazał, że prywatna własność środków produkcji istniała
jedynie z nazwy pod rządami nazistów. Rzeczywistym właścicielem
środków produkcji był niemiecki rząd. Dlatego też to rząd, a
nie nominalni właściciele, decydował o tym, co będzie wytwarzane,
w jakiej ilości, w jaki sposób i komu będzie sprzedawane.
Podobnie też ustalane były ceny oraz zarobki, a także wysokości
dywidend, jakie mieli otrzymywać nominalni właściciele. Jak
pokazał Mises, pozycja rzekomych właścicieli prywatnych była w
zasadzie zredukowana do bycia rządowymi zarządcami.„.....”De
facto państwowa własność środków produkcji — jak
określał ją Mises — logicznie wynika z fundamentalnej zasady
kolektywizmu przejętej przez nazistów. Stanowi ona, że dobro
wspólne ma prymat nad dobrem prywatnym, zaś jednostka jest
środkiem do osiągania celów państwa. Jeśli więc jednostka
jest środkiem do osiągania celów państwa, to oczywiste jest, że
jej własność także. Tak jak jednostka jest własnością
państwa, tak to, co ona posiada, jest nią również.
„.....”Taki był socjalizm zaprowadzony przez nazistów.
Mises nazywał go socjalizmem na niemiecką lub nazistowską
modłę. Odróżniał się on od bardziej oczywistego
socjalizmu Sowietów, który Mises zwał socjalizmem na wzór
rosyjski lub bolszewicki. „.....(więcej
)
Aleksander Piński „zakaz uczenia
dzieci w domu jako alternatywy dla publicznej edukacji wprowadził w
1937 r. Adolf Hitler „...”Adolf Hitler zaszczepiał
niemieckie poczucie wyższości już uczniom szkół podstawowych.
W NSDAP najliczniejszą grupą zawodową byli nauczyciele
nauczania początkowego „.....”jak silnym narzędziem
indoktrynacji jest publiczne szkolnictwo. Było nim od samego
początku. Nie jest przypadkiem, że kraj, który pierwszy wprowadził
obowiązkową publiczną edukację (zrobiły to w 1794 r. Prusy,
część dzisiejszych Niemiec), to kraj, który wywołał dwie
wojny światowe i którego władze, przy braku sprzeciwu ze
strony narodu, dopuściły się zbrodni na niespotykaną wcześniej
skalę. „.....”Bez państwowej oświaty nie byłoby dwóch
wojen światowych i Holokaustu „....”Piętnastu policjantów
weszło do domu państwa Busekros w Norymberdze i siłą zabrało
15-letnią Melissę spod opieki rodziców. Wykonywali wyrok sądu
będący reakcją na to, że Melissy nie uczono w publicznej
szkole, ale w domu. Nie zdarzyło się to w trakcie dyktatury
nazistów w latach 30. XX w., ale zaledwie pięć lat temu.
Wolfgang Drautz, konsul generalny Niemiec w USA, oświadczył
wówczas, że niemiecki rząd ma „uzasadniony interes w
przeciwdziałaniu powstawaniu grup społecznych opartych na poglądach
innych od głównie obowiązujących". „....” Nie bez
powodu w 1806 r., po klęsce Prus w bitwie pod Jeną, przebudowę
państwa rozpoczęto od zacieśnienia kontroli nad tym, kto i czego
uczy w szkołach publicznych. Wprowadzono państwowe
certyfikowanie nauczycieli oraz sankcje odebrania dzieci rodzicom,
jeżeli nie dopilnują, by chodziły one do szkoły (sankcja
istniejąca do dzisiaj także w Polsce). Niemiecki filozof Johann
Gottlieb Fichte (1762–1814), propagator pruskiego systemu
edukacji publicznej, twierdził w „Odezwach do narodu
niemieckiego" z 1807 r., że „nie wystarczy mówić do
uczniów, trzeba kształtować ich charakter w taki sposób, by sami
z własnej woli chcieli tego samego co my" „.....”Rolę
publicznego, obowiązkowego szkolnictwa w niemieckich agresjach
militarnych zauważył także Erich Maria Remarque, autor
słynnej (zakazanej i palonej na stosach przez nazistów)
powieści z 1929 r. „Na zachodzie bez zmian". Twierdził, że
powodem I wojny światowej była indoktrynacja dzieci w
publicznych niemieckich szkołach. Także Dietrich Bonhoeffer,
urodzony w 1906 r. luterański duchowny, znany z otwartego oporu
wobec Hitlera (za co stracono go 9 kwietnia 1945 r.), uważał II
wojnę światową za nieuniknioną konsekwencję niemieckiego
szkolnictwa publicznego. „.....”W książce „Approaches to
Auschwitz: The Holocaust and Its Legacy" (Podejścia do
Auschwitz: Holokaust i jego spuścizna) historycy Richard L.
Rubenstein i John King Roth piszą, że nauczyciele, zwłaszcza ze
szkół podstawowych, byli największą grupą zawodową w NSDAP.
Pochodziło z niej także 30 proc. kierownictwa partii
(nauczycielami byli na przykład szef SS Heinrich Himmler i skazany
na śmierć przez Trybunał w Norymberdze Julius Streicher, twórca
antysemickiego tabloidu „Der Strumer"). Ich praca wśród
młodzieży była wyjątkowo skuteczna. Do Narodowo-Socjalistycznej
Organizacji Studentów, która m.in. wywołała antysemickie
zamieszki w 1931 r. w Austrii i Niemczech, należało ok. 60 proc.
wszystkich żaków, co świadczy o blisko dwukrotnie wyższym
odsetku poparcia dla nazistów w tej grupie niż w całym
społeczeństwie. „.....”skoro widzi się, jak silnym
narzędziem indoktrynacji jest publiczna edukacja, powinno się jej
konstytucyjnie zakazać „.....”publiczna edukacja prowadzona
pod przymusem i przez państwowych nauczycieli równie skutecznie
propagowała ideały III Rzeszy i Trzeciej Fali, co dzisiaj III RP
„.....”Bez wieloletniego prania mózgu w szkołach politycy
nigdy nie mieliby takiej władzy nad społeczeństwem. Nie bez
powodu państwo przejęło pełną kontrolę nad szkołami w
Prusach w 1794 r., gdy chłopi zbuntowali się przeciw panom
feudalnym i trzeba było wybić im z głów nieposłuszeństwo. I
dlatego, parafrazując Władysława Gomułkę, raz zdobytych szkół
politycy nie oddadzą nigdy. „ ...(więcej
)
prof. Tadeusz Biesaga „"W
najbliższej perspektywie problemy etyczne spowodowane przez
rozwój biotechnologii nie będą zagrażać godności normalnych
dorosłych istot ludzkich - stwierdza Francis Fukuyama -
mogą natomiast dotknąć tych, którzy nie posiadają pełnego
zestawu cech charakteryzujących ludzi (...). Największą grupą
istot znajdujących się w tej kategorii są nienarodzone dzieci,
można do niej jednak zaliczyć również noworodki, osoby
nieuleczalnie chore, starszych ludzi dotkniętych upośledzającymi
chorobami oraz inwalidów „.....”Konieczność kontroli
urodzeń wzmacniały twierdzenia Francisa Galtona (1822-1911), który
domagał się wprowadzenia selekcji eugenicznej wśród ludzi.
Twierdził, że odkryta przez K. Darwina naturalna selekcja w świecie
zwierząt została w świecie ludzi zahamowana przez kulturę i
cywilizację. Tymczasem nie tylko nie wolno jej hamować, ale należy
ją, zgodnie z tezami demografów i eugeników, naukowo wspierać.
Społeczność ludzka powinna zakazać rozmnażania się ludzi
dziedzicznie i genetycznie obciążonych i ich wykluczyć.
Eugenizm F. Galtona z Anglii rozpowszechnił w Ameryce Charles
Davenport, a w Niemczech Karl Binding i Adolf Hoche]
W ten sposób lęk demograficzny, chęć eugenicznej selekcji i
eliminacji niepożądanych grup ludzkich podsycał idee rasizmu.
Eugenizm propagował nie tylko kontrolę i zakaz rozmnażania się
biednych, czarnych, imigrantów i innych grup społecznych, ale ich
sterylizację, lub w razie ciąży, aborcję. „....”Margaret
Sanger .Segregacja prowadzona przez jedno lub dwa pokolenia -
pisała - umożliwi nam tylko częściową kontrolę. Jeśli
sobie uświadomimy, że każda osoba ograniczona umysłowo jest
potencjalnie źródłem nieskończonego łańcucha defektów
potomstwa, zdecydujemy się na politykę natychmiastowej
sterylizacji, aby być pewnym, że rodzicielstwo dla ograniczonych
umysłowo jest absolutnie niedopuszczalne „.....(więcej
)
Newsweek: Dlaczego w XX wieku
świat ogarnęła eugeniczna gorączka?
Magdalena Gawin*: Popularność eugeniki wynikała ze splotu różnych czynników. Najważniejszy – według mnie – wynikał z przekonania,że porządek społeczny musi być ugruntowany na nowych, naukowych podstawach, ważną rolę odegrała też sekularyzacja elit intelektualnych końca XIX wieku. Za pomocą chirurgicznego skalpela sterylizacji niepełnosprawnych, opóźnionych w rozwoju, biednych, nieprzystosowanych społecznie chciano przeciąć wszystkie społeczne wrzody i zatrzymać łańcuch „złego dziedziczenia”. W grę wchodziła wysoka stawka: szczęście ludzkości, dobrobyt i modernizacja społeczna. „...(więcej )
Magdalena Gawin*: Popularność eugeniki wynikała ze splotu różnych czynników. Najważniejszy – według mnie – wynikał z przekonania,że porządek społeczny musi być ugruntowany na nowych, naukowych podstawach, ważną rolę odegrała też sekularyzacja elit intelektualnych końca XIX wieku. Za pomocą chirurgicznego skalpela sterylizacji niepełnosprawnych, opóźnionych w rozwoju, biednych, nieprzystosowanych społecznie chciano przeciąć wszystkie społeczne wrzody i zatrzymać łańcuch „złego dziedziczenia”. W grę wchodziła wysoka stawka: szczęście ludzkości, dobrobyt i modernizacja społeczna. „...(więcej )
video Bogdan Pęk Rozmowy niedokończone (2/3) - Stan Unii
Europejskiej w kontekście szczytu ostatniej szansy „
Marek Mojsiewicz
Osoby podzielające moje poglądy , lub po prostu chcące otrzymywać informację o nowych tekstach proszę o kliknięcie „lubię to „ na mojej stronie facebooka Marek Mojsiewicz
Twitter
Osoby podzielające moje poglądy , lub po prostu chcące otrzymywać informację o nowych tekstach proszę o kliknięcie „lubię to „ na mojej stronie facebooka Marek Mojsiewicz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz